fredag 20. mars 2009

3 av de ti bud!

Jeg har valgt bud nr 1, 9 og 10, det er det jeg syntes er viktigst oh holde styr på når man er på nettet og hvist du forholder deg til disse 3 budene, så tror jeg at du greier deg på nettet. Karnsje ikke alle budene er like viktige, men det er ingen grunn for og se bort ifra de fordet!!

Bud nr 1: IKKE tro alt du leser på nettet.
Dette er det bude jeg syntes er mest viktig, fordi det er viktig og ikke tro på alt man leser på nett! På den ene siden kan det stå noe om en person og på en annen side så kan det stå det stikk motsatte, så vær forsiktig med det du leser før du dømmer en person! Det trenger ikke stå noe heller men det kan være lagt ut bilder av en person, men så er det ikke den personen som har lagt det ut!! Så vær veldig obs! med bilder du sender til folk for det kan hende det blir brukt til noe helt annet, enn det personen du sendte det til sa! Det kan hende han sa at han/hun bar ville ha et bilde av deg, men så vil han/hun egentlig legge det ut på nettet, av en grunn som for eksempel at hun/han driver på med eksen til han/hun, og at hun/han vil ta hevn og da legger ot bilde på nett, med en beskrivelse som ikke stemmer bare fordi hun/han er sur! Noe du burde unngå som jeg hater mest er en reklame som sier at du er besøkende nr 1 000 000 000, trykk her du har vunnet en million! Dette er ingen spøk! Hvist det kommer sånn reklame til deg ikke jeg gjentar IKKE trykk!





Bud nr 9: Ha det gøy på nettet! Og ha det gøy på nettet er jo en kjempe fin ting, men det kan hende det ikke blir så morsomt alikevell! Det kan hende du syntes det er gøy og redigere bilder av andre og legge det ut på nett, men det er ikke alltid like gøy for de som blir lagt ut bilde av. Så kan det ende med trøbbel for den som legger ut bilde uten tilatelse! Også kan det jo hende de tar igjenn!,og da blir det surt for deg igjenn så vær veldig obs!






Bud nr 10: Husk at det finnes et liv utenfor cyberspace. Det er liv og bruke av knappen!
Det er et viktig bud ikke bare sitt inne kom deg ut litt, ikke bare sitt inne på pcen! Jeg har en kamerat som alltid sitter inne og spiller hele tiden! Jeg har prøvd og ringe han for og spørre om han skal bli med ut, man da sier han at det er for kaldt, eller at han ikke orker, men en ting er også rart er at han egentlig IKKE får lov av foreldrene hans, men han gjør det like vell, så det har fristet mange gannger og si ifra til foreldrene hans.

Hadde desverre ingen ilusjoner og legge ut.

tirsdag 17. mars 2009

De ti web-bud


Dette er de ti web-bud, og det er alle budene man burde følge når man er på nettet, karnsje ikke alle men hvertfall de DU syntes er viktig. Hvist man ikke følger web-budene så kan man få konsekvenser, som man helst vil unngå, for det er ikke sikkert at man hvet at man gjør det, så vær på vakt.!

fredag 6. februar 2009

Just4FUN

Dette er et bilde jeg lagde når jeg ikke hadde noe og gjør;D


Det er litt freaky;O

fredag 30. januar 2009

Selvportrett

Dette er mitt Portrettbilde:D
Det jeg prøver og få fram her er at alle har 2 sider av seg sev, en god, og en ond side.
Jeg er veldig fornøyd med det resultatet jeg fikk:D

fredag 23. januar 2009

Summer;D

Dette er et bilde av meg, som hopper ut i vannet fra et fjell.

Dette er gjort ved, og redigere meg inn i et bilde jeg fant på nettet. Det jeg har gjort er og flytta et bilde av meg på greenscreen, og inn på et annet bilde, og justert farger sånn at det skal se mer realistisk ut.!

torsdag 22. januar 2009

Foto oppgave


Dette er Black and white bildet mitt, hvor jeg har valgt og forsterke en av kontrastene litt mer enn andre.!

Dette er mitt komposisjons bilde.!

Foto oppgave

Vi fikk i oppgave og lage et bilde i komplementær farger, og her er miiin oppgave.!
Her har jeg har jeg forsterket en oransje farge, sånn at det skulle bli komplementærfarger.
Det er spesielt, men kult.

tirsdag 20. januar 2009

min første blogg


Dette er min første blogg!!